BSM-de Jong®

BSM-DE JONG®

KOM WEER IN CONTACT MET JEZELF, ZOWEL FYSIEK ALS MENTAAL.

BSM-de Jong® is een trainingsmethode, die gericht is op het verbeteren van de werking van de hersenen.

B.S.M. staat voor Brain Stimulating Method. Hierbij wordt uitgegaan dat leer-, gedrags- of ontwikkelingsproblemen zijn terug te voeren op een lichamelijke oorzaak. Bijvoorbeeld door problemen in de zwangerschap, erfelijkheid, ziekte of een ongeluk.

Hierdoor kan het zijn dat hersengebieden in ontwikkeling zijn achtergebleven of minder krachtig functioneren. BSM-de Jong® zorgt door een individueel opgesteld oefenschema dat de aangeboren eigenschap van het lichaam om te blijven herstellen en ontwikkelen, gestimuleerd wordt. Het oefenschema bevat oefeningen die helpen om bepaalde delen van het brein uit te rijpen of beter te laten werken.

VOOR WIE?

Ontwikkeling

Je kind kan problemen hebben met zien (lui oog), spreken (stotteren, kwijlen) of horen (vaak hè zeggen). Of moeite hebben met de fijne motoriek en/of grove motoriek. Denk maar eens aan problemen met schrijven en knippen of fietsen en rennen.

Gedrag

Je kind kan bijvoorbeeld vaak angstig zijn, heel traag, driftig of introvert. Je kind kan gepest worden op school of moeite hebben om vriendjes te maken.

BSM-de Jong® kan kinderen helpen met diagnoses als ADHD/ODD/NLD/PDD-NOS en Asperger, of andere vormen van autisme.

Leren

Hierbij kan je denken aan moeite met rekenen of lezen, maar ook aan concentratieproblemen. Dyslexie en dyscalculie kunnen verbeterd worden met BSM-de Jong®.

Anders

Ook spijsverteringsproblemen als overprikkelde darmen, spugen, veelvuldig diarree of obstipatie kunnen ontstaan door een stoornis in de hersengebieden. En als het zinnetje “Ik heb buikpijn” of “Ik heb hoofdpijn” te vaak gezegd wordt door je kind zou BSM-de Jong® een oplossing kunnen bieden.

BEHANDELING

Aan de hand van de uitkomsten wordt een individueel programma gemaakt volgens de BSM-de Jong®.

Dit zijn bewegingsoefeningen die de hersengebieden stimuleren.

De oefeningen zijn eenvoudig (bijvoorbeeld met een bal of enkel de beweging op zich) en duren meestal tussen de 10 en 15 minuten. Daarnaast kan de therapeut je ook didactische aanwijzingen en voedingsadviezen geven.

Je kunt samen met je kind direct met dit dagelijkse programma starten. Om de 4 à 6 weken wordt de voortgang vastgesteld en het oefenprogramma aangepast. Tussendoor is er vaak ruimte voor contact via mail of telefoon.

VIND JOUW
IDEALE THERAPEUT

WELKE KLACHT HEB JIJ?